El projecte proposa personalitzar l’escola amb un pla d’intervenció educativa que estableixi una vinculació educativa positiva entre el tutor i l’alumne, i que proporcioni a tot l’alumnat factors promotors que els reconeguin i acompanyin en el seu creixement per anar aconseguint cotes de seguretat personal que l’ajudin a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria. Una relació tutorial fonamentada a partir de:
- la confiança, aconseguida mitjançant l’escolta activa,
- la mirada capacitadora,
- la gestió relacional, amb el reconeixement i la identificació per part del tutor de cadascun dels alumnes del grup-classe sense exclusió.
Es vol incidir de manera especial en la identificació i el desplegament dels recursos i les capacitats de l’alumnat i del seu entorn, des de la perspectiva del concepte de resiliència: una mirada centrada en els elements que afavoreixen el progrés de la persona més que no pas en les causes dels seus problemes.
El projecte presenta un treball d’acompanyament i suport al professorat amb l’objectiu d’obtenir millors i noves eines per a la comunicació i el lideratge des d’una narrativa positiva i crear alhora una estructura organitzativa que permeti un nou format tutorial per a la conversa amb els alumnes. Per facilitar aquesta delicada tasca es duen a terme tallers formatius de coaching o acompanyament per a docents i un treball cooperatiu entre tutors amb espais de reflexió conjunta amb tot el cicle i/o equips educatius. El projecte compta amb un grup de suport de reflexió, coordinació i formació amb tots els assessors i/o facilitadors externs organitzat des de l’ICE de la UB.
Un projecte comú que convidi a la reflexió els tutors, els cicles i/o equips educatius, i els referents assessors, sobre el significat, el valor i la pràctica d’una acció tutorial personalitzada. Amb un seguiment des de l’equip directiu i el claustre.
Per saber-ne més podeu consultar els enllaços següents:
- Llicència d'estudis de Carme Saumell, "Escolta’m. La resiliència i la vinculació afectiva en l’acció tutorial".
- "Projecte Escolta'm per a una tutoria personalitzada", per Antoni Giner i Carme Saumell.
- "Escolta'm, un projecte amb una organització", article aparegut a la revista Guix núm. 361 el gener de 2010, per Àngels Arroyo, Núria Chipell i Carme Gomà.
- "El Projecte Escolta'm, acompanyar per capacitar", article aparegut a la revista Àmbits núm. 28 l'hivern de 2010, per Antoni Giner i Carme Saumell.
Els enllaços de descàrrega que trobareu a continuació són per a ús exclusiu dels participants a la formació sobre el projecte que s'està duent a terme a l'Escola Jaume Balmes i a l'Institut Escola del Prat. És per això que només es pot accedir als arxius després d'introduir una clau de pas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada